Varför jag har skapat denna blogg

Jag har skapat denna blogg för att ge allergiker lite hopp och information om allergivänliga djur, jag är själv inte allergisk, men min Mamma och min sambo är det, så jag har fått lov att välja allergivänliga djur. Jag hoppas att ni som är allergiker kommer att hitta ett djur som ni tål och kan glädjas över, precis som jag har gjort :) Hoppet om att äga ett djur är inte ute, bara för att man är allergisk! Men man ska alltid testa innan, så att man vet helt säkert, och allergi är så individuellt så bara för att vissa tål en viss ras, så betyder inte det att alla gör det. Jag har alltid fått ha hamstrar,möss och utekaniner, kaninerna har ju vart ute och då har min mamma inte känt av så mycket allergi, och smådjuren har vart på mitt rum, så det har gått bra, men som allergisk så måste man vara beredd på att få lov att ta en allergitablett nån gång ibland, när man är förkyld tx då kan man känna av allergi och likaså kan man bli mer allergisk av valpar och kattungar, än av vuxna djur. Jag har nu två hundar som är blandingar mellan olika allergivänliga hundraser. Tiken är en blandning mellan Bichon havanaise och Yorkshire terrier, och hanen är av blandningen Bichon frise´, shih tzu och Lhasa apso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0